Dokument „Appleova filozofija marketinga“ sastoji se od samo jedne stranice a u njemu se naglašava važnost tri temeljna načela. Prvo načelo je empatija, intimna povezanost s osjećajima kupaca. „Nastojat ćemo istinski shvaćati njihove potrebe bolje od bilo koje druge kompanije“, piše u dokumentu.
Drugo načelo je fokus i predanost realizaciji temeljnih procesa i zadaća te glasi : „Kako bismo dobro obavljali ono što odlučimo raditi, moramo eliminirati sve nevažne mogućnosti“.
Treće i jednako važno načelo nezgrapno je nazvano imputiranje. Naglašava se činjenica kako ljudi o nekoj tvrtki ili proizvodu oblikuju mišljenje na temelju signala koje oni emitiraju. Tako će najbolji proizvod, najatraktivniji dizajn proizvoda ili najkorisniji softver ako se prezentiraju na traljav i neprofesionalan način, kupci percipirati kao traljave i nepouzdane. Međutim, ako ih se predstavi na kreativan i profesionalan način imputirat ćemo željene karakteristike u svijest kupca.
Gotovo tijekom čitave svoje karijere Steve Jobs shvaćao je potrebe i želje kupaca, bolje od ijednog drugog poslovnog vođe, fokusirajući se na šačicu bitnih proizvoda. Cijenio je, katkad, opsesivno marketing, imidž, pa čak i sitnice na ambalaži. „Kada otvorite kutiju iPhonea ili iPada, želimo da vam to taktilno iskustvo odredi osnovni ton cjelokupnog doživljaja proizvoda“, izjavio je svojevremeno Steve Jobs. Istodobno je nepogrešivo anticipirao interese i potrebe kupaca za proizvodima za koje nisu ni znali da im trebaju. To se konvencionalnim marketinškim tehnikama ne može ostvariti.
Za potrebe Applea angažirao je Regia McKennu najvećeg autoriteta za publicitet u Silicijskoj dolini. On je uspio artikulirati Apple kao visoko tehnološku tvrtku, posve različitu od konkurencije, jer veliča različitost, jednostavnost, originalnost i tehnološku savršenost.
Comments