Brojni analitičari visoke tehnologije smatraju kako većinu elektroničke robe široke potrošnje osmišljavaju odnosno inoviraju inženjeri za inženjere. Rezultat toga su u pravilu tehnička čudovišta – uređaji s više mogućnosti i funkcija, nego što će ih većina korisnika ikad poželjeti upotrijebiti. Upute za uporabu su neka vrsta opsežne studije čije čitanje i razumijevanje iziskuje poprilično vremena.
Stručnjak za inovacije Robert Verganti tvrdi kako je tehnički proizvod pretrpan funkcijama siguran znak kako menadžeri nisu znali što točno žele. Ili nisu imali jasnu i preciznu ideju kakav bi proizvod trebao biti ili su angažirali previše stručnjaka koji su proizvod zakomplicirali.
Verganti konstatira kako se prilikom angažiranja prevelikog broja istraživača– inovatora pokušava oponašati demokratski proces, a to umanjuje fokusiranost. Takav način rada rezultira pretjeranom i nepotrebnom kompleksnošću koja u konačnici kod potrošača izaziva razočaranje.
Jednostavnost znači fokusiranost na ključnu svrhu proizvoda. Drugim riječima jednostavnost je vrhunska sofisticiranost, rekao je svojevremeno Steve Jobs. Slikar apstraktnog impresionizma Hans Hofman izjavio je :“Sposobnost pojednostavljivanja podrazumijeva uklanjanje onog što nije važno da bi ono što jest nužno dobilo primjeren – maksimalan prostor.“
Za uspješne tehničke proizvode prvenstveno elektroničku robu široke potrošnje od iznimne je važnost da se proces inoviranja provodi u skladu s interesima potrošača.
Dizajneri, inovatori i menadžeri angažirani za razvoj kamere Flip osmislili su test : kad god bi imali spremnu novu verziju prototipa svoje kamere, osoba koja bi je testirala morala je u 30 sekundi upaliti kameru i početi se korisnički igrati njenim mogućnostima. Tek tada je razvoj proizvoda bio završen. Upute nisu gotovo ni potrebne.
Comments