- U velikim tvrtkama nužno je na razini vrhovnog poslovodstva predvidjeti menadžersku funkciju nadziranja i jačanja inovacijskih procesa. Direktor za istraživanje i razvoj treba biti izravno odgovoran čelnom čovjeku korporacije.
- Definirati ključne inovacijske procese za dugoročni uspjeh te ih maksimalno poduprijeti ljudskim, financijskim i materijalnim resursima. Ujedno treba sustavno poticati i inovacije koje nisu strateškog karaktera, a mogu nastati na bilo kojoj organizacijskoj razini ili jedinici.
- Sustavno i planski mijenjati organizacijske odnose i strukturu s ciljem jačanja inovacijskih kapaciteta poslovne organizacije. Potrebno je koristiti metode razvijene u okviru poslovodnog koncepta poznatog kao upravljanje promjenama. Strukturiranje organizacijske arhitekture poticajne za inovativnost i kreativnost iznimno je zahtjevna zadaća pogotovo za već uhodana i velika poduzeća.
- U organizacijskoj misiji odrediti usmjerenost inovacijskih procesa te ih kontinuirano kritički preispitivati u skladu s tržišnim promjenama.
- Koristiti što više konstruktivne konflikte jer su korisni za poticanje inovacijskih procesa, ali ih pri tome menadžeri moraju stalno nadzirati kako ne bi prerasli u destruktivne sukobe.
- Sustavno jačati multifunkcionalne timove i multidisciplinarnu komunikaciju. Pri tome treba koristiti metode projektnog menadžmenta, posebno u slučajevima kada se razvijaju složeniji proizvodi.
- Provoditi programe poticanja komunikacije i suradnje s potrošačima. Istodobno valja egzaktno analizirati zadovoljstvo potrošača s postojećim proizvodima i uslugama. Dobivene rezultate koristiti kao platforma za poboljšavanje postojećih i razvoj novih proizvoda i usluga.
- Stalno povećavati financijska sredstava za istraživanje i razvoj, te jačati fondove kojima se nagrađuju inovacijski napori svih zaposlenika.
- Formirati sofisticirane i stimulativne mehanizme poticaja inovacijskih procesa uz pomoć odgovarajućeg sustava vrijednosti odnosno inovativne organizacijske kulture.







Comments