Jedan od najznamenitijih arhitekata 20. stoljeća Le Corbusier u svojoj knjizi „Prema jednoj arhitekturi“ objavljenoj 1923. godine uvodi pojam „industrijska estetika“. Općenito govoreći, industrijski dizajn relativno je brzo postao jedan od važnih elemenata konkurentnosti brojnih industrijskih grana u koje svakako spada i automobilska industrija. Tako primjerice povijest prestižne tvrtke Bugatti svjedoči o sprezi inženjerske i umjetničke prakse.
Feđa Vukić u knjizi „Automobil – Jedna povijest“ konstatira kako je Ettore Isidoro Bugatti osnivač tvrtke Bugatti studirao kiparstvo, a tek se kasnije posvetio inženjerskom pozivu odnosno konstrukciji motora. Ipak, nikada nije zaboravio svoje umjetničke sklonosti i obrazovanje koji su snažno utjecali na njegovu proizvodnju i dizajniranje prvorazrednih automobila u godinama između dva svjetska rata. Kao što je dosjetljivo formulirao povjesničar dizajna Giovanni Klaus Koenig za Bugattijeve bi se automobile mogao istaknuti moto „Što je lijepo, dobro će funkcionirati“
Svaki novi model donio je i brojna tehnička poboljšanja, no Ettore, kojem se tridesetih godina prošlog stoljeća pridružio sin Jean, sve je inovacije uvodio polazeći od estetičkih načela, pazeći da svaki dio lijepo izgleda, kako najsitniji detalj motora ili ovjesa tako i cjelokupni oblik i boja karoserije. Pogled pod poklopac njegovih brzih sportskih modela otkriva inženjersku vještinu i ukus udružene u sjajnim uglačanim blokovima motora koji doista izgledaju poput klasičnih građevina a pri tome i tehnički besprijekorno funkcioniraju.
Comments