UPRAVLJAČKI PROCESIUPRAVLJANJE U INOVATIVNOJ EKONOMIJI

Upravljanje znanjem

0

Za poticanje i stimuliranje inovativnosti pojedinaca u poduzećima kao i za povećanje inovativnih kapaciteta organizacije od izuzetne je važnosti menadžerska i znanstvena  disciplina poznata pod nazivom upravljanje znanjem. Riječ je o poslovodnom obrascu koji ima razrađene metode identifikacije postojećih izvorišta znanja u poslovnoj organizaciji te definirane principe njihova generiranja, razmjenjivanja i akumuliranja. Menadžeri mogu primjenom metoda upravljanja znanjem formirati maksimalno djelotvorne projektne timove te specifičnim vrijednostima stimulirati generiranje novih znanja usmjerenih, prvenstveno, na plasiranje novih proizvoda i usluga.

Općenito govoreći, upravljanje znanjem temelji se na sljedeće tri postulata : 

  • Nužno je osigurati „prave informacije“ pravim ljudima u „pravo vrijeme“
  • Neophodno je egzaktno utvrditi i izraditi ogovarajuće mape koje prikazuju procese cirkuliranja znanja te utvrditi sve organizacijske potencijale  za generiranje novih spoznaja
  • Potrebno je objediniti sva znanja te posebnu pozornost posveti skrivenim (tacit) znanjima koje valja učiniti transparentnim, te ih integrirati u organizacijske platforme znanja

Upravljanje znanjem je složen proces  u kojem je informatička tehnologija bitan segment jer omogućuje djelotvorno skladištenje podataka, informacija i znanja kao i njihov brzi protok unutar cijele poslovne organizacije. Ujedno, informatička tehnologija omogućava umrežavanje poslovnih funkcija odnosno ljudi što je elementarna pretpostavka za provedbu načela upravljanja znanjem kao potpore inovativnim naporima. Tako, primjerice, informatičke tehnologije znatno olakšavaju učenje i usavršavanje koji su komplementarni  s inovacijskim procesima.

Stimulacija i značajke menadžerske kreativnosti

Previous article

Opća načela

Next article

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up